corrupt press

Corrupt press puts poetry into heads.

It’s a limited company run by me, Dylan Harris. When I came to Paris in December 2009, I found many interesting anglophone poets, a lively scene, magazines, but no small press. Worse, some British, Irish and American poetry presses seemed unwilling to publish poets from their abroad. In consequence, good poets weren’t getting published. So, in 2011, I set the press up.

Non-anglophone English can be an interesting source of new language. The poetry may sometimes seem odd to native speakers, but is it error, a style that’s not yet established, a different grammar, an effect a native speaker would struggle to achieve, or what ? That’s why I want poetry from poets whose mother tongues exclude English.

The contact address is mail@corruptpress.net.

Contact

Tramstraat 26,

5611 CP

eindhoven The NETHERLANDS

Trial Balloons

1er juin 2012

Trial Balloons

WHILE REREADING LATTIMORE’S ILIAD MANY YEARS LATER (VARIATIONS)
Wheeze, oh Muse, and clatter me the ditty
on an awry hero tantrum. Cough.
Song dame, won’t you clever me a stanza
epic highly ? hence me that way,
long lyre lady, so I shall could warble
hot good copy and, curved poet, distress
alas, whole kinds of bad murder
on Acheans which, on result of
that angerly feel which was toward pointed
Agamemnon at by vast Achilles,
would be sending at their (…)

Poème
de l’instant

Lorand Gaspar

Approche de la parole

Le poème n’est pas une réponse à une interrogation de l’homme ou du monde. Il ne fait que creuser, aggraver le questionnement. Le moment le plus exigeant de la poésie est peut-être celui où le mouvement (il faudrait dire la trame énergétique) de la question est tel - par sa radicalité, sa nudité, sa qualité d’irréparable - qu’aucune réponse n’est attendue plutôt, toutes révèlent leur silence. La brèche ouverte par ce geste efface les formulations. Les valeurs séparées, dûment cataloguées, qui créent le va-et-vient entre rives opposées sont, pour un instant de lucidité, prises dans l’élan du fleuve. De cette parole qui renvoie à ce qui la brûle, la bouche perdue à jamais.

Approche de la parole,
Éditions Gallimard, 1978.